• А
  • Б
  • В
  • Г
  • Д
  • Е
  • Ж
  • З
  • И
  • К
  • Л
  • М
  • Н
  • О
  • П
  • Р
  • С
  • Т
  • У
  • Ф
  • Х
  • Ц
  • Ч
  • Ш
  • Э
  • Ю
  • Я
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • #
  • Текст песни Хор Московского Сретенского Монастыря - Песнопения Великой Субботы. Канон Волною морскою

    Просмотров: 6
    0 чел. считают текст песни верным
    0 чел. считают текст песни неверным
    На этой странице находится текст песни Хор Московского Сретенского Монастыря - Песнопения Великой Субботы. Канон Волною морскою, а также перевод песни и видео или клип.
    Канон
    И поем канон, ирмос по дважды, тропари на 12: и паки последи ирмос оба лика вкупе. Есть же канон, от первыя песни до шестыя, творение Марка монаха, епископа Идрунтскаго: ирмосы же творение жены некия, Кассии именуемыя. От 6-я же песни до конца творение господина Космы. Краегранесие же канона: Каи симерон де Савватон мелпо Мега. Сиесть: И днесь же Субботу пою Великую. Глас 6.

    Песнь 1.

    Ирмос: Волною морскою скрывшаго древле гонителя мучителя, под землею скрыша спасенных отроцы: но мы, яко отроковицы, Господеви поим: славно бо прославися.

    {?} Господи, Боже мой! Исходное пение и надгробную Тебе песнь воспою, погребением Твоим жизни моея входы отверзшему и смертию смерть и ад умертвившему.

    {?} Горе Тя на Престоле и доле во гробе, премирная и подземная, помышляющая, Спасе мой, зыбляхуся умерщвлением Твоим: паче ума бо виден был еси мертв, Живоначальниче.

    {?} Да Твоея славы вся исполниши, сшел еси в нижняя земли: от Тебе бо не скрыся состав мой, иже во Адаме, и погребен, истлевша мя обновляеши, Человеколюбче.

    Песнь 3.

    Ирмос: Тебе, на водах повесившаго всю землю неодержимо, тварь, видевше на лобнем висима, ужасом многим содрогашеся: несть свят, разве Тебе, Господи, взывающи.

    {?} Образы погребения Твоего показал еси, видения умножив. Ныне же сокровенная Твоя богомужно уяснил еси и сущим во аде, Владыко: несть свят, разве Тебе, Господи, взывающим.

    {?} Простерл еси длани и соединил еси древле разстоящаяся. Одеянием же, Спасе, еже в плащанице и во гробе, окованныя разрешил еси: несть свят, разве Тебе, Господи, взывающия.

    {?} Гробом и печатьми, Невместиме, содержимь был еси хотением: ибо силу Твою действы показал еси, богодейственно поющим: несть свят, разве Тебе, Господи Человеколюбче.

    Седален, глас 1:

    Гроб Твой, Спасе, воини стрегущии мертви от облистания явльшагося Ангела быша, проповедающа женам Воскресение. Тебе славим, тли потребителя! Тебе припадаем, Воскресшему из гроба и Единому Богу нашему!

    Слава, и ныне, тойже.

    Песнь 4.

    Ирмос: На кресте Твое Божественное истощание провидя, Аввакум, ужасся, вопияше: Ты сильных пресекл еси державу, Блаже, приобщаяся сущим во аде, яко Всесилен.

    {?} Седмый день днесь освятил еси, егоже древле благословил еси упокоением дел: преводиши бо всяческая и обновляеши, субботствуя, Спасе мой, и назидая.

    {?} Силою лучшаго, победившаго Тебе, от плоти душа Твоя разделися, растерзающи бо обоя узы – смерти и ада, Слове, державою Твоею.

    {?} Ад, Слове, срет Тя, огорчися, человека зря обожена, уязвлена ранами и Всесильнодетеля, страшным же зраком погибе.

    Песнь 5.

    Ирмос: Богоявления Твоего, Христе, к нам милостивно бывшаго, Исаиа, Свет видев Невечерний, из нощи утреневав, взываше: воскреснут мертвии и востанут сущии во гробех, и вси земнороднии возрадуются.

    {?} Новотвориши земныя, Создателю, перстен быв, и плащаница и гроб являют еже в Тебе, Слове, таинство. Благообразный бо советник Тебе Рождшаго совет образует, в Тебе велелепно новотворящаго мя.

    {?} Смертию – смертное, погребением – тленное прелагаеши: нетленно твориши бо, боголепно безсмертно творя приятие, плоть бо Твоя истления не виде, Владыко, ниже душа Твоя во аде страннолепно оставлена бысть.

    {?} Из Небрачныя прошед и прободен в ребра, Содетелю мой, из Нея соделал еси обновление Евино, Адам быв, уснув паче естества сном естественным и жизнь воздвигнув от сна и тления, яко Всесилен.

    Песнь 6.

    {?} Ирмос: Ят бысть, но не удержан в персех китовых Иона: Твой бо образ нося, Страдавшаго и погребению давшагося, яко от чертога, от зверя изыде: приглашаше же кустодии: хранящии суетная и ложная, милость сию оставили есте.

    {?} Биен был еси, но не разделился еси, Слове, еяже причастился еси плоти: аще бо и разорися Твой храм во время страсти, но и тако един бе состав Божества и плоти Твоея. Во обоих бо Един еси Сын, Слове Божие, Бог и Человек.

    {?} Человекоубийственно, но не богоубийственно бысть прегрешение Адамово: аще бо и пострада Твоея плоти перстное сущес

    Смотрите также:

    Все тексты Хор Московского Сретенского Монастыря >>>

    Canon
    And we sing the canon, the irmos twice, the troparia at 12: and the packs follow the irmos both faces together. There is a canon, from the first song to the sixth, the creation of Mark the monk, bishop of Idruntskogo: irmosy is the creation of the wife of Nekiy, Cassia named. From the 6th song to the end, the creation of Mr. Cosmas. The edge of the canon: Cai Simeron de Savvaton Melpo Mega. Siesta: And now I sing Great Saturday. Voice 6.

    Canto 1.

    Irmos: In a wave of the sea hiding more ancient than the persecutor of the tormentor, under the earth hid the saved youths: but we, like the ladies, Lord’s understood: gloriously glorified.

    {?} Oh my God! I will sing the original singing and the tombstone, through Your burial of my life, by the burial of my entrances to the one who has opened, and through death, death and hell that have killed.

    {?} Woe Ty on the Throne and share in the tomb, premium and underground, thinking, My Savior, I sway by Your mortification: more than my mind I could see if you were dead, Life-giving leader.

    {?} Yes, Thou didst fulfill all your glories, come down to the lower earth: my structure, even in Adam, was not hid from Thee, and was buried, decaying, renewing me, Humane.

    Song 3.

    Irmos: You, on the waters hanging the whole earth, are empty, the creature, seen on the front of the visim, shudders with horror: to be holy, except you, Lord, calling out.

    {?} The images of Thy burial were shown by Yes, multiplying visions. But now Your hidden things are revealed to God and those who exist in hell, Lord: to be holy, except you, Lord, who calls.

    {?} Stretch out your hand and unite if you are an old parting one. By the robe, the Savior, the hedgehog in the shroud and in the tomb, the fetter permitted him to be holy: except you, Lord, calling out.

    {?} The grave and the seals, Incompatible, were the contents of desire: for you showed your strength to God, singing divinely: to be holy, except to you, O Lord Humane.

    Sedalen, voice 1:

    Your sepulcher, Savior, warriors striving to die from the flaming of a manifesting angel of the body, preaching to the wives of the Resurrection. We praise you, aphids of the consumer! We give you, Risen from the sepulcher and Our One God!

    Glory, and now, the same.

    Canto 4.

    Irmos: On the cross, having seen your Divine exhaustion, Habakkuk, was horrified, shouting: You thou shalt suppress the mighty ones, Claire, communing with those in hell, as Almighty.

    {?} The seventh day has been sanctified by you, and even more anciently blessed by you by the repose of works: transcend all and every renewal, on the Sabbath, my Savior, and edifying.

    {?} By your best power, having conquered you, your soul was divided from the flesh, tearing apart the bonds of death and hell, to the Word that is your power.

    {?} Hell, to the Word, deceives Thee, upset, the man was vainly adored, wounded by the wounds of the Almighty Child, and perished by a terrible sight.

    Song 5.

    Irmos: Thy Epiphany, Christ, graciously to us formerly, Isaiah, Having seen the Light of the Non-Evening, having morningened from the night, crying out: the dead will resurrect and the creatures will rest in the tomb, and all earth-born will rejoice.

    {?} The new creatures of the earth, to the Creator, were the ring, and the shroud and coffin reveal a hedgehog in You, the Word, the sacrament. The noble Bo Counselor to You Rozhdshago will form a council, in You a great newcomer.

    {?} Death - mortal, burial - perishable prelagaeshi: imperishable make bo, magnificently immortal immortal acceptance, flesh bo Thy extermination is not seen, Lord, below Thy soul in hell is strangely left behind speed.

    {?} From the Unlucky past and perforated into the ribs, To my sister-in-law, I made Evino update from Ney, Adam being, having fallen asleep more naturally than a natural sleep and having lifted up life from sleep and decay, as Almighty.

    Canto 6.

    {?} Irmos: Iat is quicker, but not kept in the Persian whale Jonah: Wearing your image, Suffering and burial afterwards, like from a chamber, from a beast coming out: but to the invitation of the Custodian: keeping vain and false, this mercy was left natural.

    {?} Bien was thou, but not divided thou, the Word, even thou communed thou thou flesh: even more Thou shalt ruin the temple in the midst of passion, but so is the same composition of the Divine and Thine flesh. In both, there is one Son, the Word of God, God and Man.

    {?} It is man-killing, but not destructive, the transgression of Adam: swiftly and thy affliction of the flesh exist

    Опрос: Верный ли текст песни?
    Да Нет