Текст песни Учение Храма т1 ч2 - 01
0 чел. считают текст песни верным
0 чел. считают текст песни неверным
УЧЕНИЕ ХРАМА ТОМ 1 ЧАСТЬ 2 (полная начитка) На постере изображен Апостол Павел (икона Андрея Рублева), отец христианства - одно из воплощений Учителя Иллариона, давшего нам Учение Храма. Именно это воплощение дает нам понять, что в основе всех мировых учений лежит непрекращающаяся самоотверженная работа Учителей Белого Братства. И еще о Павле: Он единственный апостол, которого Христос избрал после "смерти", а по масштабу влияния на потомков с ним можно сравнить только "Иоанна". Призвание Павла к учительству было необходимо, поскольку 12 апостолов даже прижизненное Учение Христа распространяли не очень широко, как по спектру идей, так и территориально. И совсем они скрыли от народа наставления Христа после распятия: "...Учитель... перенес учительство уже на явления из Тонкого Мира. Но именно эти поучения остались нигде не записанными. Так появился еще один пример несправедливости" (Надземное, 164). |
|
TEXT TEACHING VOLUME 1 PART 2 (full recitation)
The poster depicts the Apostle Paul (icon of Andrei Rublev), the father of Christianity - one of the incarnations of Teacher Hilarion, who gave us the Teaching of the Temple. It is this incarnation that makes it clear to us that the basis of all world teachings is the ongoing dedicated work of the White Brotherhood Teachers.
And also about Paul: He is the only apostle whom Christ chose after "death", and in terms of the scale of influence on his descendants, only "John" can be compared with him.
Paul's vocation to be a teacher was necessary, since the 12 apostles did not even spread the lifetime Doctrine of Christ very widely, both in terms of ideas and territorially. And they completely hid from the people the teachings of Christ after the crucifixion:
"... The teacher ... transferred the teaching already to the phenomena from the Subtle World. But it was precisely these teachings that were not recorded anywhere. So another example of injustice appeared" (Nadzemnoe, 164).