Текст песни Библия - 1 Коринфянам, глава 12
0 чел. считают текст песни верным
0 чел. считают текст песни неверным
Не хочу оставить вас, братия, в неведении и о дарах духовных. Знаете, что когда вы были язычниками, то ходили к безгласным идолам, так, как бы вели вас. Потому сказываю вам, что никто, говорящий Духом Божиим, не произнесет анафемы на Иисуса, и никто не может назвать Иисуса Господом, как только Духом Святым. Дары различны, но Дух один и тот же; и служения различны, а Господь один и тот же; и действия различны, а Бог один и тот же, производящий все во всех. Но каждому дается проявление Духа на пользу. Одному дается Духом слово мудрости, другому слово знания, тем же Духом; иному вера, тем же Духом; иному дары исцелений, тем же Духом; иному чудотворения, иному пророчество, иному различение духов, иному разные языки, иному истолкование языков. Все же сие производит один и тот же Дух, разделяя каждому особо, как Ему угодно. Ибо, как тело одно, но имеет многие члены, и все члены одного тела, хотя их и много, составляют одно тело, так и Христос. Ибо все мы одним Духом крестились в одно тело, Иудеи или Еллины, рабы или свободные, и все напоены одним Духом. Тело же не из одного члена, но из многих. Если нога скажет: я не принадлежу к телу, потому что я не рука, то неужели она потому не принадлежит к телу? И если ухо скажет: я не принадлежу к телу, потому что я не глаз, то неужели оно потому не принадлежит к телу? Если все тело глаз, то где слух? Если все слух, то где обоняние? Но Бог расположил члены, каждый в составе тела, как Ему было угодно. А если бы все были один член, то где было бы тело? Но теперь членов много, а тело одно. Не может глаз сказать руке: ты мне не надобна; или также голова ногам: вы мне не нужны. Напротив, члены тела, которые кажутся слабейшими, гораздо нужнее, и которые нам кажутся менее благородными в теле, о тех более прилагаем попечения; и неблагообразные наши более благовидно покрываются, а благообразные наши не имеют в том нужды. Но Бог соразмерил тело, внушив о менее совершенном большее попечение, дабы не было разделения в теле, а все члены одинаково заботились друг о друге. Посему, страдает ли один член, страдают с ним все члены; славится ли один член, с ним радуются все члены. И вы тело Христово, а порознь члены. И иных Бог поставил в Церкви, во-первых, Апостолами, во-вторых, пророками, в-третьих, учителями; далее, иным дал силы чудодейственные, также дары исцелений, вспоможения, управления, разные языки. Все ли Апостолы? Все ли пророки? Все ли учители? Все ли чудотворцы? Все ли имеют дары исцелений? Все ли говорят языками? Все ли истолкователи? Ревнуйте о дарах больших, и я покажу вам путь еще превосходнейший. Смотрите также:
Все тексты Библия >>> |
|
I do not want to leave you, brethren, in ignorance and spiritual gifts.
You know that when you were pagans, you went to the silent idols, just as you were.
Therefore, I tell you that no one who speaks by the Spirit of God will pronounce anathema on Jesus, and no one can call Jesus the Lord as the Holy Spirit.
The gifts are different, but the Spirit is the same;
and the ministries are different, but the Lord is the same;
and the actions are different, but the same God, producing all in all.
But everyone is given a manifestation of the Spirit for the benefit.
One is given by the Spirit a word of wisdom, another is the word of knowledge, the same Spirit;
faith to another, by the same Spirit; to other gifts of healing, by the same Spirit;
another miracle, another prophecy, another discernment of spirits, another different languages, another interpretation of languages.
Yet this produces the same Spirit, dividing each one individually, as He wills.
For as the body is one, but has many members, and all the members of one body, even though there are many of them, are one body, so is Christ.
For we all were baptized into the same body by the same Spirit, Jews or Greeks, slaves or free, and all are filled with the same Spirit.
The body is not from one member, but from many.
If the leg says: I do not belong to the body, because I am not a hand, then does it really belong to the body?
And if the ear says: I do not belong to the body, because I am not an eye, then does it really not belong to the body?
If the whole body is the eye, then where is the ear? If all hearing, then where is the smell?
But God arranged the members, each in body composition, as He pleased.
And if all were one member, then where would be the body?
But now there are many members, and the body is one.
The eye cannot say to the hand: I do not need you; or also head to the feet: I do not need you.
On the contrary, the members of the body that seem weak are much more necessary
and which seem to us less noble in the body, for those more we take care;
and our unseemly are more beautifully covered, and our good-looking ones have no need for that. But God commensurate the body, instilling in the less perfect a greater care,
so that there is no separation in the body, and all members equally care about each other.
Therefore, if one member suffers, all members suffer with it; if one member is famous, all the members rejoice with it.
And you are the body of Christ, and several members.
And God appointed others in the Church, firstly, by the Apostles, secondly, by the prophets, thirdly, by the teachers; further, miraculous powers gave others, as well as gifts of healings, help, administration, different languages.
Are all apostles? Are all the prophets? Are all teachers? Are all wonderworkers?
Do all have gifts of healing? Do all speak with tongues? Are all interpreters?
Jealous of the gifts of the great, and I will show you the most excellent way.