Текст песни Ancient Egyptian Music - The Banquet
0 чел. считают текст песни верным
0 чел. считают текст песни неверным
From New England comes Douglas Irvine, a composer, sound artist and instrument maker, the sounds that he creates are inspired on the musical traditions of ancient Middle Eastern cultures, like ancient Egypt and Mesopotamia. This record have a great aura, with different sensations, its ritualistic, relaxed, deep, dark, ethereal and mystic. This are some of the old instruments that you could ear on this great record that e real advice: bass lyre, bells and miscellaneous percussions, shoulder harp, clappers, pan pipes, double Oboe etc. Ambient Egypt is a varied collection of musical soundscapes inspired by ancient Egyptian traditions. Although music existed in prehistoric Egypt, the evidence for it becomes secure only in the historical (or "dynastic" or "pharaonic") period--after 3100 BCE. Music formed an important part of Egyptian life, and musicians occupied a variety of positions in Egyptian society. Music found its way into many contexts in Egypt: temples, palaces, workshops, farms, battlefields and the tomb. Music was an integral part of religious worship in ancient Egypt, so it is not surprising that there were gods specifically associated with music, such as Hathor and Bes (both were also associated with dance, fertility and childbirth). All the major categories of musical instruments (percussion, wind, stringed) were represented in pharaonic Egypt. Percussion instruments included hand-held drums, rattles, castanets, bells, and the sistrum--a highly important rattle used in religious worship. Hand clapping too was used as a rhythmic accompaniment. Wind instruments included flutes (double and single, with reeds and without) and trumpets. Stringed instruments included harps, lyres, and lutes--plucked rather than bowed. Instruments were frequently inscribed with the name of the owner and decorated with representations of the goddess (Hathor) or god (Bes) of music. Both male and female voices were also frequently used in Egyptian music. Professional musicians existed on a number of social levels in ancient Egypt. Perhaps the highest status belonged to temple musicians; the office of "musician" (shemayet) to a particular god or goddess was a position of high status frequently held by women. Musicians connected with the royal household were held in high esteem, as were certain gifted singers and harp players. Somewhat lower on the social scale were musicians who acted as entertainers for parties and festivals, frequently accompanied by dancers. Informal singing is suggested by scenes of workers in action; captions to many of these pictures have been interpreted as words of songs. Otherwise there is little evidence for the amateur musician in pharaonic Egypt, and it is unlikely that musical achievement was seen as a desirable goal for individuals who were not professionals. The ancient Egyptians did not notate their music before the Graeco-Roman period, so attempts to reconstruct pharaonic music remain speculative. Representational evidence can give a general idea of the sound of Egyptian music. Ritual temple music was largely a matter of the rattling of the sistrum, accompanied by voice, sometimes with harp and/or percussion. Party/festival scenes show ensembles of instruments (lyres, lutes, double and single reed flutes, clappers, drums) and the presence (or absence) of singers in a variety of situations. Смотрите также:Все тексты Ancient Egyptian Music >>> |
|
Из Новой Англии приехал Дуглас Ирвин, композитор, звукорежиссер и производитель инструментов. Создаваемые им звуки вдохновлены музыкальными традициями древних культур Ближнего Востока, таких как Древний Египет и Месопотамия. У этой пластинки великолепная аура с различными ощущениями, ее ритуалистическая, расслабленная, глубокая, мрачная, неземная и мистическая. Вот некоторые из старых инструментов, которые вы могли услышать на этой великой пластинке и которые дают настоящий совет: басовая лира, колокольчики и разные ударные, плечевая арфа, трещотки, пан-дудки, двойной гобой и т.д. по древнеегипетским традициям.
Хотя музыка существовала в доисторическом Египте, доказательства ее существования становятся надежными только в исторический (или «династический», или «фараонский») период - после 3100 г. до н. Э. Музыка составляла важную часть египетской жизни, и музыканты занимали различные должности в египетском обществе. Музыка нашла свое отражение во многих контекстах Египта: храмы, дворцы, мастерские, фермы, поля сражений и гробницы. Музыка была неотъемлемой частью религиозного культа в Древнем Египте, поэтому неудивительно, что были боги, непосредственно связанные с музыкой, такие как Хатор и Бес (оба также были связаны с танцами, плодородием и родами).
Все основные категории музыкальных инструментов (ударные, духовые, струнные) были представлены в фараоновом Египте. Ударные инструменты включали ручные барабаны, погремушки, кастаньеты, колокольчики и систрум - очень важную погремушку, используемую в религиозном поклонении. Хлопки в ладоши тоже использовались как ритмический аккомпанемент. Духовые инструменты включали флейты (двойные и одинарные, с тростью и без) и трубы. Струнные инструменты включали арфы, лиры и лютни - скорее щипковые, чем смычковые. На инструментах часто было написано имя владельца и украшены изображения богини (Хатор) или бога (Бес) музыки. В египетской музыке также часто использовались мужские и женские голоса.
В Древнем Египте профессиональные музыканты существовали на разных социальных уровнях. Возможно, самый высокий статус принадлежал храмовым музыкантам; должность «музыканта» (шемает) определенного бога или богини была положением высокого статуса, часто занимаемым женщинами. В почете были музыканты, связанные с королевским домом, а также некоторые одаренные певцы и арфисты. Несколько ниже по социальной шкале были музыканты, которые выступали в качестве артистов на вечеринках и фестивалях, часто в сопровождении танцоров. Неформальное пение подсказано сценами действия рабочих; подписи ко многим из этих изображений были интерпретированы как слова песен. В противном случае мало свидетельств существования музыкантов-любителей в Египте-фараонах, и маловероятно, что музыкальные достижения рассматривались как желанная цель для людей, не являющихся профессионалами.
Древние египтяне не записывали свою музыку до греко-римского периода, поэтому попытки восстановить музыку фараонов остаются спекулятивными. Репрезентативные доказательства могут дать общее представление о звучании египетской музыки. Ритуальная храмовая музыка в основном заключалась в грохоте систры, сопровождаемом голосом, иногда арфой и / или ударными. Сцены вечеринок / фестивалей показывают ансамбли инструментов (лиры, лютни, двойные и одинарные язычковые флейты, колотушки, барабаны) и присутствие (или отсутствие) певцов в различных ситуациях.