Текст песни VOA - Golden Gate Bridge Still Shines After 75 Years
0 чел. считают текст песни верным
0 чел. считают текст песни неверным
This is the VOA Special English Technology Report. The Golden Gate Bridge is celebrating its seventy-fifth anniversary. The bridge opened to vehicle traffic on May twenty-eighth, nineteen thirty-seven. Since then, more than two billion vehicles have crossed the world famous structure between San Francisco and Marin County, California. As many as one hundred twelve thousand cars make the trip each day. The Golden Gate Bridge had the longest suspension span in the world, at the time it was built. The suspended roadway stretches one thousand two hundred eighty meters between the bridge’s two tall towers. Today it still rates among the top ten longest bridge spans in existence. Mary Currie works for the Golden Gate Bridge, Highway and Transportation District. She says the bridge is one of the most extraordinary engineering projects of all time. MARY CURRIE: “The Golden Gate Bridge is an engineering marvel certainly, and it gets award after award after award for what it means in civil engineering and structural engineering. It’s also a place where things happen first. For example, we were the first suspension bridge to have to change the roadway deck.” The Golden Gate Bridge is named after the Golden Gate Strait. That narrow passage of water connects the San Francisco Bay to the Pacific Ocean. Joseph Strauss was the chief engineer of the Golden Gate Bridge project. Work began in nineteen thirty-three. The project took four years to complete. Builders at work on the Golden Gate Bridge in 1935 The bridge is two thousand seven hundred eighty-eight meters long from one end to the other. It is twenty-seven meters wide. Two large cables pass over the top of the bridge’s towers. These structures stand two hundred twenty seven meters above water and one hundred fifty two meters above the road. Each cable holds more than twenty-seven thousand five hundred strands of wire. Two hundred fifty pairs of vertical suspender ropes connect the support cables to the suspension bridge. This is part of what enables the bridge to move up and down by nearly five meters. The Golden Gate Bridge weighed eight hundred eleven million five hundred thousand kilograms when it was completed in nineteen thirty-seven. The San Francisco Chronicle newspaper called the finished project, “a thirty-five million dollar steel harp!” Architect Irving Morrow gets credit for the bridge’s bright orange color. The Navy wanted the bridge painted in yellow and black. The Air Force had suggested red and white. MARY CURRIE: “But we were fortunate that Irving Morrow knew that that color would blend with the environment, it would contrast with the ocean and the air above, and it would also allow the art deco styling to really stand out.” And that's the VOA Special English Technology Report, written by June Simms. Transcripts, MP3s and podcasts of our reports are at voaspecialenglish.com. We're also on Facebook and Twitter at VOA Learning English. I'm Steve Ember. Смотрите также:Все тексты VOA >>> |
|
Это отчет о специальном английском сообщении VOA.
Мост Золотой ворота празднует свои семьдесят пятых годовщины. Мост открылся до транспортного движения двадцать восьмого восьмого, девятнадцать тридцать семь. С тех пор более двух миллиардов автомобилей пересекли всемирно известную структуру между округом Сан-Франциско и Марин, штат Калифорния. Целых сто двенадцать тысяч автомобилей делают поездку каждый день.
Мост Золотой ворот имел самый длинный пролет подвески в мире, в то время его было построено. Суспендированная проезжая часть простирается в тысячу двести восемьдесятных метров между двумя высокими башнями моста. Сегодня это все еще тарифы среди десяти летних мостов, пропавшихся в существовании.
Mary Currie работает на мост Золотые ворота, шоссе и транспортным районом. Она говорит, что мост является одним из самых необычных инженерных проектов всех времен.
Mary Currie: «Мост Золотой ворота - это инженерное урегулирование, и она получает награду после награды после награды за то, что значит в гражданском строительном и структурном инженерии. Это также место, где все происходит первым. Например, мы были первой подвесной мостом, чтобы изменить палубу дороги ».
Мост Золотые ворота назван в честь пролива Золотой Ворота. Этот узкий проход воды соединяет залив Сан-Франциско до Тихого океана. Джозеф Штраус был главным инженером проекта моста золотого ворот. Работа началась в девятнадцать тридцать три. Проект занял четыре года, чтобы завершить.
Строители на работе на мосту Золотых ворот в 1935 году
Мост - две тысячи семьсот восемьдесят восемь метров длиной от одного конца к другому. Это двадцать семь метров в ширину. Два больших кабеля проходят над вершиной башен моста. Эти структуры стоят двести двадцать семь метров над водой и сто пятьдесят два метра над дорогой. Каждый кабель удерживает более двадцать семь тысяч пятьсот нитей проволоки.
Две пятидесяти пары вертикальных веревок подвески соединяют опорные кабели к подвеску моста. Это часть того, что позволяет мосту двигаться вверх и вниз почти на пять метров.
Мост Золотые ворота весил восемьсот одиннадцать миллионов пятьсот тысяч килограммов, когда он был завершен в девятнадцать тридцать семь. Газета Chronicle Chronicle San Francisco под названием «Готовый проект», «Тридцать пять миллионов долларов стальной арфы!»
Архитектор Ирвинг Морров получает кредит для ярко-оранжевого цвета моста. Военно-морской флот хотел, чтобы мост нарисовал желтый и черный. ВВС предложили красным и белым.
Мэри Курри: «Но нам повезло, что Ирвинг Морроу знал, что этот цвет сочетается с окружающей средой, он будет контрастным с океаном и воздухом выше, и он также позволил бы арт-деко стайлинг действительно выделиться».
И это SUA Special English Technology Technology, написанная к июням SIMMS. Стенограммы, MP3 и подкасты наших отчетов находятся в Vaspecialenglish.com. Мы также на Facebook и Twitter на VOA изучаем английский. Я Стив Эмбер.