Текст песни Старонижегородское - Большой фигурный вальс
0 чел. считают текст песни верным
0 чел. считают текст песни неверным
Автор И.Н.Кусов ( По описанию : Ленинградский Государственный институт культуры им. Н.К.Крупской «Методическая разработка» Л. 1981) 1 часть 4 такта – Балансэ по линии танца-против л.т.; не подавая других рук. Руки - касаются только левая рука дамы и правая кавалера. Повторить фигуру еще раз. 2 такта - променад по линии танца: пара раскрывается лицом по линии танца, с внешних ног, и делает два вальсовых шага по линии танца. 2 такта - Соло, в конце встают в вальсовую позицию 8 тактов - вальс 2 часть 4 такта - раскрытие-закрытие 2 раза. Раскрытие: пара раскрывается по линии танца, как в променаде, но чуть сильнее разворачиваясь друг к другу спинами. На закрытии кавалер и дама оказываются лицом друг к другу, но рук не подают. 2 такта - променад по линии танца 2 такта - Соло. В конце становимся в "дощечку": дама, делая второй вальсовый шаг при расходе, чуть не доворачивается до исходного положения, а кавалер - наоборот, делает поворот чуть больший, чем до исходного положения. В итоге на начало "дощечки" дама стоит спиной по линии танца, а кавалер лицом. Левая рука у каждого за спиной и держит вытянутую правую руку партнера. 4 такта - "дощечка": четыре вальсовых шага в вышеописанном положении по кругу по часовой стрелке. Проходим около ? круга. 4 такта - обвод дамы: кавалер левой рукой берет правую руку дамы и обводит ее вокруг себя. На последний такт кавалер меняет руку на правую, правые руки кавалера и дамы подняты над головой дамы. 3 часть 8 тактов - дама идет под рукой вальсовым шагом, кавалер - вальсовым шагом вперед по линии танца. 4 такта - кавалер берет левой рукой левую руку дамы, правая& у дамы за спиной, не касаясь ее. Вальсовым шагом проходят небольшой круг против часовой стрелки, заканчивая лицом по линии танца. 4 такта - 4 па марше (4 шага, по одному шагу на такт, с правых ног), на последнем подают руки: у дамы правая поднята наверх, левая как бы обнимает талию. Кавалер берет левой рукой правую руку дамы, а правой левую. 4 часть 4 такта - "вертушка". Кавалер: делает 4 шага вальсовой дорожки по линии танца на четвертом шаге разворачиваясь лицом против линии танца. Дама: 1 такт - вальсовый шаг по часовой стрелке, становясь спиной к кавалеру; 2 такт - вальсовый шаг по ч.с, становясь лицом к кавалеру. Руки - лодочкой. 3 такт - кавалер пропускает даму под своей правой рукой; 4 такт - дама заканчивает поворот, оказывается лицом против линии танца. Руки приходят в исходное положение, как в начале "вертушки" 4 такта - "вертушка" против линии танца. Кавалер: делает 4 шага вальсовой дорожки против линии танца, на четвертом шаге разворачиваясь лицом к даме, спиной к центру зала. Дама: 1 такт - вальсовый шаг против линии танца по прямой; 2 такт - вальсовый шаг против часовой стрелки, становясь спиной к кавалеру; 3 такт - вальсовый шаг против ч.с, становясь лицом к кавалеру; 4 такт - дама делает поворот под правой рукой кавалера. 8 тактов - вальс. |
|
Author I. N. Kusov (According to the description: Leningrad State Institute of Culture named after N. K. Krupskaya "Methodical development" L. 1981)
1 part
4 bars - Balance along the line of dance - against lt; without giving other hands. Hands - only the lady's left hand and the right gentleman touch. Repeat the shape again.
2 bars - a promenade along the line of dance: the couple opens up with their face along the line of the dance, from the outside legs, and makes two waltz steps along the line of the dance.
2 bars - Solo, at the end they stand in a waltz position
8 bars - waltz
Part 2
4 bars - opening-closing 2 times. Opening: the couple opens up along the line of the dance, as in the boardwalk, but turning their backs a little more to each other. At the close, the gentleman and the lady find themselves facing each other, but do not serve hands.
2 bars - promenade along the line of dance
2 bars - Solo. At the end, we stand in the "plank": the lady, making the second waltz step at the expense, almost turns to the starting position, and the gentleman, on the contrary, makes a turn slightly larger than to the starting position. As a result, at the beginning of the "plank" the lady stands with her back along the line of the dance, and the gentleman with his face. The left hand is behind everyone's back and holds the partner's outstretched right hand.
4 bars - "plaque": four waltz steps in the above position in a clockwise circle. We pass about? circle.
4 bars - the lady's outline: the gentleman takes the lady's right hand with his left hand and traces it around him. At the last bar, the gentleman changes his hand to the right one, the gentleman's and lady's right hands are raised above the lady's head.
Part 3
8 measures - the lady waltz at hand, the gentleman waltz forward along the line of the dance.
4 bars - the gentleman takes the lady's left hand with his left hand, and the lady's right hand behind her back, without touching it. With a waltz step, they pass a small circle counterclockwise, ending with the face along the line of the dance.
4 bars - 4 steps on the march (4 steps, one step per beat, from the right feet), at the last one gives hands: the lady's right is raised up, the left one seems to hug the waist. The cavalier takes the lady's right hand with his left hand, and his left hand with his right.
Part 4
4 bars - "turntable". Cavalier: takes 4 waltz steps along the line of dance in the fourth step, turning his face against the line of dance. Queen: 1 measure - waltz step clockwise, turning back to the gentleman; 2 bar - waltz step in clock, facing the gentleman. Hands - boat. 3 bar - the gentleman misses the lady under his right hand; 4 bar - the lady finishes the turn, turns out to be facing the line of the dance. Hands come to their original position, as at the beginning of the "turntable"
4 bars - "turntable" against the line of the dance. Cavalier: makes 4 steps of a waltz track against the line of dance, in the fourth step, turning to face the lady, with his back to the center of the hall. Queen: 1 measure - waltz step against the line of dance in a straight line; 2 bar - a waltz step counterclockwise, turning your back to the gentleman; 3 bar - waltz step against clock s, facing the gentleman; 4 bar - the lady makes a turn under the gentleman's right hand.
8 bars - waltz.