Текст песни пастор Назаров Дмитрий Андреевич - 10 ИЮЛЯ 2016. РАЗМЫШЛЕНИЯ О СУЕТЕ.
0 чел. считают текст песни верным
0 чел. считают текст песни неверным
10 ИЮЛЯ 2016. СЛУЖЕНИЕ ЦЕРКВИ РАЗМЫШЛЕНИЯ О СУЕТЕ. Сегодня я хочу попытаться отнестись к происшедшему в течении этой недели проживания в «кущах» и нащупать, ощутить то новое, что возникло, было вынесено оттуда. Очень условно можно разделить то, что там происходило на то, что Господь совершал, как являл Себя через семинары, на, что Он делал через наши отношения в проживании, и на то, что происходило во время вечернего служения поклонения. Как и говорит Слово: Все из Него, Им и к Нему. Ему слава во веки, аминь. Рим. 11:36. Для меня самым важным является действительно это открыть для себя. И что бы это сделать мне нужно преодолеть то, что я каким-то быть может неосознанным образом делю, дроблю прожитое на «духовное», т.е. то, что я воспринимаю как действие Божье или Его откровение и то, что я мог бы назвать «обычной жизнью», что-то «бытовое», что-то «не духовное». Но смыслом этого выезда, как я его понял, и было то, что бы вырвавшись из привычных обстоятельств, открыть, прозреть Бога, действующего и пребывающего во всём, происходящем в этом лагере. И конечно смысл в том, чтобы на лагере это не закончилось, но что бы вернувшись в города, побрившись и помывшись мы продолжали Его открывать не только в «духовном», но и в «бытовом», чтобы само это разделение было преодолено или по крайней мере, что бы мы в какой-то мере осознали условность этого деления. Вот как Писание говорит об этом: Итак знай ныне и положи на сердце твое, что Господь есть Бог на небе вверху и на земле внизу, и нет еще кроме Его; Втор. 4:39. Бога на небе вверху мы отчасти знаем, но открыть Его здесь, на земле, открыть Его в нашей повседневности, думаю это процесс всей нашей христианской жизни и селах является чем-то похожим на «сеанс интенсивной терапии». Вот что для меня совершенно очевидно: Можно уехать из суеты, но та суета, которая внутрь нас есть она всегда и везде будет с нами. Но когда мы уезжаем из привычных обстоятельств эта внутренняя суета становится более очевидна, она проявляется и конечно мы можем «списать» это на какие-то обстоятельства, кого-то в это обвинить, но если мы честны с собой, то нам придётся признать, что мы ЛЮБИМ суетиться. Там, на селахе, в установочном докладе звучала мысль о том, что закон заповедей, данный Богом через Моисея сокрыт в Евангелии. И размышляя о законе я обнаружил, что Господь не дал нам такой заповеди «Не суетись», Он дал заповедь о субботе, повелел нам учиться проводить какое-то время как бы тренируясь пребывать в свободе от суеты, но уже в Новом Завете автор Послания к Евреям разворачивает эту тему дальше, в 4 главе он говорит, что мы, уверовавшие во Христа призваны преодолеть суету и войти в покой Божий. Я верю, что это не утопия, не миф, это действительно иная реальность, в которую мы призваны вначале поверить, а затем войти. Закон заповедей, углублённый Христом до осознания самих намерений, ставит перед нами вопрос: Возможно ли не пожелать? Суета, суетность, являющаяся грехом, его «базой», как говорит Пророк: «влекут на себя беззаконие вервями суетности, и грех - как бы ремнями колесничными» (Ис.5:18), проявляется прежде всего в движении сердца, и если закон помогает нам осознать пожелание, как пишет Ап.Павел: «Я не понимал бы и пожелания, если бы закон не говорил: не пожелай» (Рим. 7:7), то Христос научает нас вверять Ему обнаруженные пожелания, и там, где это произошло, там и происходит обоживание. Ап. Павел говорит очень важные для понимания этой темы слова: Все же обнаруживаемое делается явным от света, ибо все, делающееся явным, свет есть. Еф. 5:13. То есть как только закон «сработал», как только пожелание было распознано, уже только вопрос времени, (как на том же установочном докладе было сказано, количество времени зависит от силы личности человека, как долго он сможет сопротивляться Богу), но рано или поздно ВСЯКОЕ распознанное пожелание либо будет вверено Христу и обожено, либо станет жерновом, висящем на шее, т.е. тем, с чем спокойно продолжать жить человек уже не сможет. И каждый раз приезжая на селах я распознаю в самом себе ещё какую-то порцию суеты, которую, милостью Божьей, надеюсь вверить Ему для обоживания. Я думаю, что как благодать Божья многоразлична, так многоразлична и суета человеческая! Давайте поразмыслим: Мы действительно входим в покой тогда, когда находимся под покровом благодати, как засвидетельствовал Царь Давид: С Тобою ничего не хочу на земле. Пс. 72:25. Но как было сказано в установочном докладе, это состояние есть проблеск Царства, что бы мы искали его и стремились к нему. Но там, где произошло обоживание, там, где «от терпения произошла опытность, а от опытности надежда», там мы уже действительно можем доверять Господу обстоятельства и ситуации нашей жизни. Я вижу это вхождение в покой, в субботу, это преодоление суеты, как завоевание Ханаана, и конечно это не развлекательная прогулка, а битва, полная драматизма! Можем ли мы вверять Богу самих себя и весь живот свой? Там, в установочном докладе, прозвучал тезис о том, что закон ведёт нас к пониманию, к откровению о Смотрите также:
Все тексты пастор Назаров Дмитрий Андреевич >>> |
|
Today I want to try to relate to what happened during this week of living in the "booths" and to grope, to feel that new that has arisen, was carried out from there. It is very tentatively possible to divide what happened there into what the Lord did, how He revealed Himself through seminars, into what He did through our relationship in living, and what happened during the evening worship service. As the Word says: All of Him, by Him, and to Him. Glory to him forever, amen. Rome. 11:36 am. The most important thing for me is to really discover it. And in order to do this, I need to overcome what I somehow unconsciously divide, divide what I have lived into “spiritual”, i.e. what I perceive as an act of God or His revelation and what I could call "ordinary life", something "everyday", something "not spiritual." But the meaning of this departure, as I understood it, was that, breaking free from the usual circumstances, to discover, to see God, acting and abiding in everything that happens in this camp. And of course, the point is that this does not end at the camp, but that after returning to the cities, shaving and washing, we would continue to open Him not only in the “spiritual”, but also in the “everyday”, so that this division itself would be overcome or at least to the extent that we would to some extent realize the conventionality of this division. This is how the Scripture says about it: Know therefore now and lay it on your heart that the Lord is God in heaven above and on earth below, and there is no more besides Him; Deut. 4:39. We partly know God in heaven above, but to discover Him here on earth, to discover Him in our everyday life, I think this process of our entire Christian life and villages is something like an "intensive therapy session." Here's what is quite obvious to me: You can get away from the bustle, but the bustle that is inside us is always and everywhere will be with us. But when we leave the usual circumstances, this inner fuss becomes more obvious, it manifests itself and of course we can "write off" this on some circumstances, blame someone for it, but if we are honest with ourselves, then we will have to admit that we LOVE to hustle. There, in the villages, the initial report sounded the idea that the law of the commandments given by God through Moses is hidden in the Gospel. And reflecting on the law, I discovered that the Lord did not give us such a commandment "Do not fuss", He gave the commandment about the Sabbath, commanded us to learn to spend some time as if training to be free from vanity, but already in the New Testament the author of the Letter to Hebrews expands this topic further, in chapter 4 he says that we who believe in Christ are called to overcome vanity and enter into the rest of God. I believe that this is not a utopia, not a myth, it is really a different reality, which we are called upon to first believe and then enter. The law of the commandments, deepened by Christ to the realization of the intentions themselves, raises the question before us: Is it possible not to wish? Vanity, vanity, which is a sin, its "base", as the Prophet says: "they entail wickedness by the ropes of vanity, and sin - as it were with chariot belts" (Is.5: 18), manifests itself primarily in the movement of the heart, and if the law helps us to realize the desire, as the Apostle Paul writes: “I would not understand the desire, if the law did not say: do not desire” (Rom. 7: 7), then Christ teaches us to entrust the revealed desires to Him, and where it is happened, and there is deification. Ap. Paul says very important words for understanding this topic: Everything that is revealed is made manifest from the light, for everything that is made manifest is light. Eph. 5:13. That is, as soon as the law "worked", as soon as the wish was recognized, it is only a matter of time (as it was said in the same setting report, the amount of time depends on the strength of a person's personality, how long he can resist God), but sooner or later ANY recognized desire will either be entrusted to Christ and deified, or it will become a millstone hanging on the neck, i.e. with which a person can no longer continue to live calmly. And every time I come to the villages, I recognize in myself some more portion of vanity, which, by the grace of God, I hope to entrust to Him for deification. I think that as the grace of God is manifold, so is the vanity of mankind! Let us think: We really enter into rest when we are under the cover of grace, as King David testified: I want nothing with you on earth. Ps. 72:25. But as it was said in the setting report, this state is a glimpse of the Kingdom, so that we would seek it and strive for it. But where deification took place, where “experience came from patience, and hope from experience”, there we can really trust the Lord with the circumstances and situations of our life. I see this entering into peace, on Saturday, this overcoming vanity, like the conquest of Canaan, and of course this is not an entertaining walk, but a battle full of drama! Can we commit ourselves and our whole belly to God? There, in the initial report, the thesis was voiced that the law leads us to understanding, to the revelation of